22/09/2016

Nekoliko lakih načina za zdraviju ishranu

Ako izbacimo i ubacimo par stvari u našu ishranu to može doprineti mnogo boljoj ishrani.

Uvek je dobra ideja da se zdravo jede. Zdrava ishrana je jako bitna isto i tokom tretmana, a i nakon raka dojke. Održavanjem zdrave i izbalansirane ishrane pomoći će vam sa viškom energije, većim zadovoljstvom a može vam pomoći i da izgubite na težini koju ste možda dobili tokom tretmana. Ukoliko krenete odmah sa zdravim navikama sačuvaćete svoje telo od drugih bolesti na primer dijabetes ili bolesti srca.

Zapamtite: Ne postoji naučno dokazana hrana koja sprečava rak . Ipak, postoji hrana koju bi tebali izbaciti iz svoje ishrane a i one namernice koje bi trebali pojačati.

Lako je zdravije se hraniti: Sve što treba da znate je koje hrane da jedete više a koju da izbacite. Ova lista će vas povesti u pravom smeru.

Dodajte vašoj ishrani

Voće i povrće
Kada želite da napravite jednostavnu razliku u vašoj ishrani pravi način je ovo: Jedite više voća i povrća. Neki specijalisti preporučuju do 10 konzumacija voća i povrća dnevno za pacijente koji boluju od raka. Zašto?

  • Imaju visoku sadržinu vitamina i hranljivih materija a jako malo masti.
  • Vaše telo apsorbuje hranjive materije iz voća i povrća mnogo lakse nego što je to slučaj sa suplementima kao što su vitaminske tablete.
  • Sadrže antioksidante-Supstance koje mogu pomoći kod pervencije određenih vrsta raka.
  • Mogu biti glavno jelo ili užina, možete jesti voće i povrće uz jelo ili samo kao grickalicu, sokove, i šejkove. Zamrznuto i u konzervi voće i povrće hranljivo je koliko i zrelo tako da navalite.
 Voda
Još jedan jednostavan dodatak zdravijoj ishrani je konzumiranje veće količine vode - cilj neka je otprilike 8 čaša dnevno. Pitate se zašto?
  • Ne goji.
  • Sprečava glavobolju, gubljenje ravnoteže i mučninu koja je prouzrokovana dehidracijom.
  •  Ukoliko pijete više vode manje su verovatnoće da će te se okrenuti procesuiranim pićima sa sodom  koja samo dodaju prazne kalorije vašem organizmu ( kalorije bez hranljive vrednosti ).
Hranu sa visokim elementom vlakana ( integralne žitarice, žitarice, pasulj, voće i povrće )
Unosom više vlakana u vašu ishranu poboljšavate vaš digestivni sistem i može pomoći smanjenju rizika od bolesti srca.

Izbacite iz ishrane

Meso
Ne postoji zdravstveni dokaz da vegetarijanska djeta sprečava nastajanje raka. Tako da ne treba da izbacite meso iz ishrane. Ipak trebali bi ga jesti ređe jer mesto sadrži dosta masnoće koja je nezdrava i koja može povećati rizik bolesti srca. Jedite više piletine i ribe a manje govedine i svinje.

Zasićene masti ( u proizvodima od prerađenog mleka, uljima i mesu )
Manje zasićenih masti je bolje po vas, možda neće sprečiti vraćanje raka ( ne postoji dokaz da sprečava ) ali može smanjiti rizik od bolesti srca. Tokom tretmana kancera, ustvari možda će te želeti da jedete više proizvoda od mleka kako bi unosili više kalorija, ali bi se nakon tretmana trebali vratiti na ishranu sa manje masti.

Alkohol
Nije dokazana pozitivna strana unosa alkohola kod pacijenata koji bluju od raka a postoje neki dokazi da možda uvećava rizik raka dojke. Pokušajte da pijete što je manje moguće.

Procesuirani šećer ( braon i beli )
Procesuirani sećer je dodatak skoro svakoj procesuiranoj hrani. Dokazano je da utiče na kancer u svakom slučaju nema nikakvu hranjljivu vrednost i možete se osećati umornim pošro utiče na brze promene u vašem nivou sećera u telu. Kada jedete dosta sećera osećate se manje gladni zdrave hrane, pokušajte da smanjite unos na minimum.