14/05/2016

Spremni da odskočite do boljeg zdravlja?

Skakanje je kako i nisko umarajuća kardio vežba tako i terapija cirkulacije limfe

  Kako sve više žena uspeva da živi sve duže nakon karcinoma dojke, razvoj istraživanja se fokusira na život sa efektima bolesti i tretmanima - a jedan od najznačajnih je taj veliki rizik limfodemije.

 Vežbanje može da spreči i tretira limfodemiju, a od skoro i skokovi - vežbanje u kome se koristi minijaturna trambolina - dobija novu priču. Sećate se mini tramboline, nadamo se: ta mala spravica široko korišćena 1980. godina ( da ne zaboravimo na grejače nogu i traku za glavu ).  Doživljava preporod u skorijim godinama, delom zalogom doktora i njihovog proširenog razumevanja limfnog sistema. Neki eksperti tvrde odskok je jedina vežba koja može pomerati tečnost limfe vertikalno, gravitalnom silom i ritmičkim pokretima.

Odmah na skakanje: Vežbanje je ponovo u modi!

Fitnes centri i atletski klubovi širom sveta dodaju časove skakanja u svoje kalendare, a pored
visokokvalitetnih kućnih trambolina a veoma pristupnih, ljudi počinju da kupuju i svoje.
"Mislim da se skakanje vraća zato što pospešuje toliko fitnes i zdravstvenih aspekta u jednoj vežbi u kojoj možete da uživate a pritom je i jednostavna, u svakom slučaju ljudi su sve manje zdraviji danas nego što su to bili pre začetka fitnesa u 70. i 80. godinama. Naš način života se promenio dosta u zadnjih 40 godina. Ljudi su neaktivniji nego što su bili i to nas čini podložnim raznim oboljenima."

Većina ljudi shvata da moraju da pronađu vežbe koje rade sa uživanjem, kako bi od njih stvorili naviku. 100 ljudi 100 ćudi ali časovi odskoka su puni sa razlogom - mnogo ljudi se slaže da je odskakivanje na trambolini zabavno!
  

Limfni sistem:  

Vaš limfni sistem je deo vašeg sistema cirkulacije, on prenosi tečnost od tkiva do limfnih završetaka kroz mrežu svojih sudova. Limfna tečnost je veoma slična plazmi krvnog sistema ali sadrži bela krvna zrnca (limfociti) koja se bore protiv upala i bolesti, produkte otpada i delića ćelija protein i bakteriju.
Glavna razlika između kardiovaskularnog sistema i limfnog sistema je u tome da limfni sistem ne koristi srce u pupmanju svoje tečnosti. Kretanje je tipično sporo i nedostaje mu pritiska. Limfna cirkulacija može biti stimulisana ručnim pretapanjem (masažom), kontrakcijom mišića i aerobik vežbanjem. Šetnja, ples, plivanje, planinarenje i pilates su zdrave opcije ali prema popularnoj welness literaturi (imajte u vidu da nisu bile nikakve naučne potvrde do datuma objave teksta), ritmičko odskakanje dozvoljava limfnim završecima da se otvaraju i zatvaraju jedno za drugim i to jako može poboljšati limfni tok.
"Ljudi sa postojećim bilo kojim zdravstvenim problemom trebaju prvo da se posavetuju sa svojim doktorom pre uvođenja bilo kakve nove vrste vežbanja, preporučuje se da ljudi sa limfodemom nose kompresivne rukave tokom vežbanja. Ali zalagači teorije odskakivanja kažu da su njene pogodnosti brojne:

 

  • Čisti toksine kao što su mrtve i kancerogene ćelije, drugi otpadi, infektne viruse i metale 
  • Ojačava imuni sistem otklanjajući antigene
  • Čuva zglobove od teških sletanja i zamora (nazvana je prva do plivanja low-imapct vežba) 
  • Poboljšava balans i kordinaciju
  • Radi se na srcu sa više efikasnosti; 20 miniuta na trambolini kažu da se poredi sa sat vremena trčanja.
  • Osećate se kao dete - skakanje je zabavno vežbanje!
Oznojiti se bez pritiska na zglobove - i opet se osećati kao dete? Zvuči kao nešto što moramo da probamo!