18/11/2015

Koliko su u Formi Vaši Neuroni?

Ostani na vrhu svoje igre treniranjem svaki dan


Brain Gym ili ti Brain Fitness ( Razigravanje Mozga ) postao je kao pojam pre nekoliko godina način da gurnemo u stranu jedan ili više negativnih efekata starenja: efekat spoznaje ili demenciju. Stariji stavljaju olovke u ruke svaki dan i trude se da završe dnevne ukrštene reči i smanje rizik od Alchaimera, još od 1980. U skorijim godinama studije nam daju dokaz da  se  mentalna funkcija stvarno može poboljšati - slično kao i fizičko zdravlje vežbanjem - svesnim treniranjem neurona vašeg mozga.

Zašto mozgu treba treniranje?

Naučno, kada mentalna simulacija nastaje, nastaje i neurogeneza; tačnije novi neuroni nastaju u mozgu i počinju da se spajaju sa susednim neuronima, eksplodiraju zajedno u tako reći sagorevanju od rasta. 
Ovo zauzvrat sprečava smrtnost ćelija - može se reći prekidač mozga ostaje uključen sve vreme.

Postoji mnoštvo razloga opadanja pažnje sa godinama, i neka usporenja mzga su normalna. Ljudski životni ciklus dozvoljava dosta mentalne simulacije kroz detinjstvo i opšte obrazovanje, kroz karijerno opredeljenje i trening nakon nastavka obrazovanja i hobije, ali često ove aktivnosti se smanjuju kako starimo. Nažalost drugi "događaji" kao bolest, depresija, reakcija na lekove (kao hemoterapija), previše alkohola, povrede glave i loša ishrana, manjak vežbanja i kretanja može pogoršati progbleme pamćenja i funkciju mozga.


Četiri načina vežbanja moždanog mišića


  • Budite aktivni - fizički aktivni. Nacionalni institut Starenja u Americi preporučuje da svi odrasli unaprede svoje opšte zdravlje sa dnevnim vežbama. Nepoznato je da li vežbanje direktno sprečava ili usporava mentalno opadanje pažnje, ali može u velikoj meri smanjiti rizik drugih hroničnih bolesti.
  • Jedite ispravno. Hrana koju unosite dostavlja hranjljive sastojke kako ostatku tela tako i mozgu i može imati uticaj na vaše raspoloženje, nivo energije i fizičko zdravlje. Ne ignorišite ovu bitnu komponentu mentalnog zdravlja.
  • Uradite nešto interesantno. Uzmite čas, naučite da svirate instrument, čitate i ostanete socijalno i intelektualno aktivni sa prijateljima i familijom.
  • Igrajte mozgalice. Možete ih naći svuda danas - preko interneta, u knjigama, u prodavnici aplikacija na vašem mobilnom uređaju i na konzolama video igrica od vaše dece. Neki eksperti preporučuju da 20-30 minuta dnevno je optimalan trening.
Imajte u vidu: Ponovo radeći iste moždane začkoljice - kao dnevnu ukrštenicu - samo učvršćuje moždane utvrđene putanje. Nije pozitivno kao radeći mnoštvo psihičkih izazova i zadataka. Tako, rasprostranite se da stvarno napravimo razliku u tom psihičkom pogledu. 

Tako, sada napred i nadjite neku moždanu igricu, posvetite joj se makar na par dana pa da vidimo primećujete li razliku . Pozdrav Imaco Ortopedija.